Vědět víc - vzdělávací portál pro zvídavé


Grafika v PC / GW-BASICu

Slide

V této lekci si pohrajeme s grafikou. Již máme k dispozici základní řídící struktury (podmínky, cykly), takže můžeme naše pokusy více rozvinout. 

Grafika v PC-BASICu vychází z dávné historie. V té době byly počítače jednoduché, protože byly ještě “v plenkách”. 

Dnešní grafika je před programátorem tak trochu skrytá. Grafické operace dělají rychlé procesory a používají k tomu rozsáhlé knihovny (části kódu, který napsal někdo jiný). 

Zajímavé však je, že v nové generaci “chytrých” zařízení, tzv. IoT (Internet of Things) místa pro výkonné a energeticky hladové grafické procesory moc není. Naopak. Pokud chceme jednoduchý grafický výstup, budeme potřebovat základní (tedy jednoduché) principy. Stejné, jako se používaly před 30 či dokonce 40 lety. 

Navíc nás grafika práce s grafikou přiblíží o něco více k hardwaru počítače. A to se také vyplatí.